Posts

Showing posts from July 17, 2016

El silencio de las bisabuelas

Image
Foto por Hilda Sotelo. El silencio de las bisabuelas  Esa mañana la piedra guardaba, ¿qué?. Cállate. Dijo. Seguía danzando, siete meses después apareció en el sueño para despertar aquí. Si no tienes nada bello que decir, escribir o pensar, mejor guarda silencio pero que no sea un silencio cruel, mejor habla, di lo que tengas que decir al final de cuentas te lo estarás diciendo a ti misma, no te mueras sin hablar, habla, habla bisabuela, habla y cuando ya hayas dicho lo suficiente, entonces, camina, ve hacia mí que tú sigues viva, en mí.

El silencio de las bisabuelas

Image
Foto por Hilda Sotelo. El silencio de las bisabuelas  Esa mañana la piedra guardaba, ¿qué?. Cállate. Dijo. Seguía danzando, siete meses después apareció en el sueño para despertar aquí. Si no tienes nada edificante que decir, escribir o pensar, mejor guarda silencio pero que no sea un silencio cruel, mejor habla, di lo que tengas que decir al final de cuentas te lo estarás diciendo a ti misma, no te mueras sin hablar, habla, habla bisabuela, habla y cuando ya hayas dicho lo suficiente, entonces, camina, ve hacia la luz que tú sigues viva, en mí.

The banking concept of education, a subtle violence.

This is an abstract of an academic paper.  All rights are reserved, please, be ethical. I am sharing this piece in my blog because I felt like doing it. Gracias  The banking concept of education, a subtle violence. Freire talked and worked with educators; in our time, schools have became a business like models of pursing capitalist interest, therefore the mentality of oppression has infiltrated schools grounds, walls, administrators, curriculums that obey standardization. Consciousness never had significant impact on educational practice. Freire (1973) argues educators ought to be aware of their participation in the learning; participatory education is when students, parents and teachers are involved. For instance in Mexico, a very strict instrument of evaluation has been designed to control teachers. There is tremendous amount of violence in this complex format, people immerse into the flow of “teacher efficiency” or “learner quality” are now aware how oppress